Friday, April 22, 2011

~kenangan terindah~




KeNaNgAn TeRiNdAh


salam sume..saya rasa ni post ke-2 saya dalam tahun nie..hahaha..giler bersawang 4 bulan dah x menjeguk blog terchenta nie..hahaha..oleh kerana xder keje nak wat maka, saya pun mencoret serba sedikit cerita tentang hidupku..ok back to topic..kalini saya nak menceritakan tentang kenangan terindah yang x kan kulupakan hingga ke akhir hayatku..kisah ni terjadi pada hari khamis, 24.2.2011...dah lama dah sebenarnya...hampir 2 bulan rasanya...tapi saya still nak share kegembiraan saya bersama anda sume...so, pada 24.2.2011 merupakan tarikh bersejarah dalam hidup saya..haritu merupakan adalah 'MSU Biomedical and Bioinformatic Symposium'..symposium ini bertujuan utk membentangkan final project student2 biomedic n bioinformatic MSU yang berpenat lelah menghasilkan dan berjaya menyiapkan reserach project mereka..so, seramai 14 org pelajar terpilih untuk menyertai pertandingan ini termasuk saya..hehehehe..bile supervisorku ckp namelist dh keluar bg yg terpilih utk symposium, sy dh cuak dh..mmg x mengharap pun akan terpilih sbb ramai student biomedic wat research yang gempak2..tp bile beloved supervisor sms ckp yg sy terpilih n kena prepare slide,trus berhenti kejap bernafas..pergh...nervous giler kowt..nk present poster dkt sorg judge pn dh terketar2, inikan pulak nak present kat teater hall dpn ratusan student plus lecturers..bertambah malang lagi, syposium kalini melibatkan 6 org judges..slalunya 3 org jer..pergh lagi la berdebar2 memikirkan soalan2 maut yang bakal ditanya..tp supervisor sy slalu tenangkan sy sbb dia ckp ini adalah projek saya..so,kalau judge tnya susah2, awak goreng je diorg blk sbb awak lebih tahu aper yang awak buat..sy diberikan masa selama 4 hari utk menyiapkan slide saya..of course color tema slide saya adalah warna purple..hehehe..jadi malam sblum saya present sempat lagi shopping baju kat sunway pyramid sbb mahukan kelainan...slalunya pakai baju kurung, tapi kalini saya tukar imej pakai kemeja n kot ala2 wanita berkerjaya gitu..thx kpada sya,qma,yana n chat kerana sudi temankan sy..smpai kedai pun nk tutup lar sy memilih baju..pastu siap pegi makan dinner lagi kat USJ..makan char kuew tiaw n otak2 yg marvellous..hehehe..sbenarnya nak hilangkan nervous menjelang symposium nnt...malamtu of course xdpt nak tido sbb darah dah berderau n berdebar2 menantikan hari esok..still mengahafal aper yang patut..akhirnya, tibalah hari yang dinanti2kan..pagi tu lps solat subuh, bersiap2 sume n pegi ke bilik supervisor utk dapatkan kata2 semangat...pastu trun bwh gi teater hall n daftar sume..time tu otak just fikir dpt present yang terbaik jer..kalah menang ker blakang citer..so,acara dimulakan dgn perasmian oleh timbalan dekan diikuti dgn keynote oleh professor dari africa..lps habistu, ader break utk makan pagi..30 minit masa rehat digunakan sebaiknya utk practice utk terakhir kalinya..lbih kurang nk kol 11, presentation dari setiap student pun bermula..dan turn saya adalah yang ke-5...time tu cuba cool jer n selawat byk2...biler turn saya, maka dgn gagahnya saya menaiki pentas diikuti dengan sorakan dari atas oleh2 kawan2ku yang xjemu menyokong saya dari belakang..ANDA SUME MMG TERBAIK!!!so topic utk reserach project saya adalah 'The Effectiveness Combination of Virgin Coconut Oil and Aloe Vera on Atopic Eczema in Rat"..so, sy present yg agak nervous pada awalannya..mcm xsempat bernafas jer..nak keja masa punya pasal..time tgh citer pasal method, tetiba loceng pertama dah berbunyi,maka dengan kelajuan ferarri saya melajukan ke bhgn result and discussion..pastu alhamdulillah masa yang diberikan cukup utk saya present kesemuannya..bile time sesi question and answer, sume judge yang ader sume menanyakan soalan kepada saya..mmg GILO LAR!!tapi saya maen jawab jer dgn confidentnya...hahahaha...lps dh selesai present, mmg lega sangat2..nak lunch pun senang ati jer...hehehe..so pada kemuncak acara haritu adalah keputusan utk BEST PRESENTER n BEST RESEARCH..time tu jz dgr jer..mmg dpt rasa xkn menang sbb ramai2 yg terpilih sume present hebat2 dan saya cume biasa2 jer..tapi biler dia umumkan utk 1st winner utk kategori best presenter trus nak gugur jantung biler dia ckp "the best presenter for this symposium goes to the project entitled The Effectiveness Combination of..."terus saya berlari ke pentas smpaikan org x habis lg announce..YA ALLAH..time tu rasa bersyukur sangat2..mmg xsangka sgt..time tu menggeletar tangan sume..lps amek hadiah dr co-supervisorku, puan Azrina, trus saya call ibuku yang terchenta ckp menang..dia pun eppy sgt...pastu trus gi kat member2 n peluk diorg dengan kegembiraan..n xlupe juga sms ke supervisor n dia ckp congratz sume..n congratz to all winners pada haritu antaranya Azuan yang menang the Best Research dan juga izzah yang menang tempat ke-3 utk best presenter..dan peserta2 lain juga yang tidak kurang hebatnya...so, habis je majlis terus amek gambar sume...maka berakhirla kisah kenangan terindahku..yang paling penting saya slalu ingat pepatah arab yang sering disebut oleh ustazah Adibah.."Man Jadda Wa Jada Wan Man Zar'a Hasoda"..yang bermaksud siapa yang berusaha lebih maka akan mendaptkan hasil yang lebih..jadi dengan kesempatan ini, saya ingin mengucapkan jutaan terima kasih dan kasih sayang kepada supervisorku, miss halijah hassan; ayah n mak serta adik beradikku, abg2 iparku serta anak2 buahku yang chomel, huda,yezza,ain,abg nik,yam,eman,et, abg hafiz 1 & 2 serta ajim,adam, ayiz, din din dan hana montelna..kawan2 ku yang sporting abis, sya,yam,qma,chat, due, yana, iffah, paat, nawa, nik serta yang lain2..terima kasih sume..so jom enjoy tgk gambar sepnjg majlis itu..
p/s: saya sedar sape la saya ini..

puteri2 yang sopan santun...hehehe..

x sangka ader jgk org wat research pasal ular..

posing manja gitu..tp smpat gak lagi due menyelit..hahaha..:)

bersama izzah, pemenang tmpat ke-3 dan
penyokong kami, intan n aina...mekasih..:)

sume nak buat muka alar2 bunny..yg si due jer lari tema..:)

nie barisan calon aperkah??hahaha

calon2 the apprentice??

posing x hingat...hehehe..:)

with azuan, winner for best research..:)

practice giler2 b4 present..time ni dah nervous giler..

bersama mereka..:)

posing2 x hingat pas abis program..mmg conquer habis teater hall..:)

posing skema..dah macam utk profil syarikat maner jer..

bersama Prof Dr Ridzuan..hahaha..:)

0 comments:

 
Designed by Lena Graphics by Elie Lash